Britain Ramps up Media War on Russia

The British government appears to be more and more aping a Monty Python-type farce with each passing day. Soon the absurd ensemble will be complete if either Boris Johnson or Jeremy Hunt becomes the next prime minister.

This week the mandarins at the Ministry of Funny Walks ruled that two internationally respected Russian news media channels were banned from attending a global conference on “press freedom”.

RT and another Russia-based news outlet Sputnik were refused permission by the British government to participate in the Global Conference for Media Freedom, held in London.

A British Foreign Office spokesperson said: “We have not accredited RT or Sputnik because of their earlier role in spreading disinformation.”

The irony of it. The British government is peddling unsubstantiated accusations (more accurately, ridiculous slander) against Russian media which is then invoked as “justification” for censorship at a much-vaunted international conference supposedly dedicated to freedom of the press. You could hardly make the farce up. It’s a kind of cross between George Orwell and Monty Python.

What the British government is doing is blatantly ramping up the media war against Russia. London is giving a license for further outrageous repression of Russian news media, as well as piling on demonization of Russia as a state.

In the same week it was reported that fellow NATO member Lithuania has blocked the news website of Sputnik in the Baltic country.

Previously, France had banned RT and Sputnik journalists from attending public press conferences held by President Emmanuel Macron. In the US, Sputnik radio stations have been curbed from reaching their American audiences.

Russia’s foreign ministry slammed the British and Lithuanian moves this week as putting unreasonable obstacles on the professional work of Russian news media.

RT and Sputnik are internationally recognized news outlets with accredited offices and reporters based in countries all around the world. Just because the channels are financially supported by the Russian government is no grounds whatsoever for accusing them of being “Kremlin operations”. Most countries maintain some level of government sponsorship of their respective national news media.

The British Broadcasting Corporation and France 24 are prime examples. The US’s Voice of America and Radio Free Europe are other well-known instances of government-funded broadcasters. Should they be henceforth pejoratively labelled as “London, Paris, or Washington operations” if we use the same criterion?…

What’s really going on here is the thin-skinned British authorities and others simply cannot abide the fact that Russian news media have provided an alternative perspective on international politics. A perspective that often sheds critical light on British, US and NATO foreign policies and conduct. It is also a perspective which seems to be increasingly appreciated by greater numbers of international audiences and viewers, including those of Britain and America….

https://www.strategic-culture.org/news/2019/07/14/britain-ramps-up-media-war-russia/

What is washington’s subsidy to CNN or WAPO, aside from their ever-ready “anonymous sources” and “retired” officials?    That’s classified, all we know is that taxpayer funded domestic propaganda has been legal in the US since 2013.   But it hardly matters, the MSM has been a reliable mouthpiece of the washington/london axis for decades.

error

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.